Eponuda.ba
Moj profil

Sony Igra za PS4 Gran Turismo 7 Standard Edition

89,00 KM
Igre.ba
Gran Turismo 7 je video igra za utrke sim iz 2022. koju je razvio Polyphony Digital, a objavio Sony Interactive Entertainment. Igra je osmi glavni dio serije Gran Turismo.Pročitaj više
Brend:Sony

Sony Igra za PS4 Gran Turismo 7 Standard Edition

Trenutno najbolja ponuda:

89,00 KMu Igre.ba

Opis i karakteristike

Gran Turismo 7 je video igra za utrke sim iz 2022. koju je razvio Polyphony Digital, a objavio Sony Interactive Entertainment. Igra je osmi glavni dio serije Gran Turismo.Pročitaj više
AKCIJA - GRAN TURISMO 7 STANDARD EDITION PS4
Karakteristike
Brend

Video test / stručna recenzija proizvoda

12:30okt 2023Vrijeme čitanja: 9 min

Sony PS4 Gran Turismo 7 video test

Gran Turismo 7: Nostalgična vožnja sa modernim nadogradnjama

Od prvog zvuka serije, ovog legendarnog odbrojavanja Klarksona, postoje trenuci tokom Gran Turismo 7 kada se čini skoro kao rimejk originala iz 1997. godine. Za trenutak, ponovo imam 16 godina i trpam potresne turbine u jarko crveni Mitsubishi GTO, pitajući se kako ću moći da pobedim svog tatu oko Trial Mountaina kada on uvek dobije DualShock, a ja imam da se zadovoljimo sa našim jedinim drugim kontrolerom – užasan providni plavi posao na tržištu bez analognih štapova.

To je vrsta magije koju serija video igara ne može kupiti; može samo da zaradi. Gran Turismo 7 ima tu magiju, tu kompulzivnu petlju nadogradnje automobila koju je uspostavila serija, plus vreli izgled i odlično rukovanje koji to podržavaju. Ali Gran Turismo 7 ima mnogo više od zbroja njegove nostalgije, čak i ako još uvek postoji nekoliko tradicija koje bi trebalo da ostanu u njegovom retrovizoru.

GT iskustvo dobrodošlice

Međutim, nostalgija nije uslov. Gran Turismo 7 je GT sa najviše dobrodošlice ikada, sa desetinama sati odabranih trka i zadataka osmišljenih da uvedu novu generaciju igrača u klasično GT iskustvo. GT7 to postiže preko Gran Turismo Cafea, ekscentričnog, ali efektnog malog čvorišta koje su programeri iz Poliphoni-ja postavili tačno u sredinu svoje mape sveta.

Rad kroz 39 takozvanih knjiga menija postepeno upoznaje nove vozače sa načinom na koji stvari funkcionišu u GT-u, od sticanja licenci i pronalaženja i kupovine automobila do prilagođavanja i trka. Nešto od toga može u početku izgledati kao naporan posao dugogodišnjim GT igračima, ali trkački događaji kroz koje nas Gran Turismo Cafe namerno vodi činiće deo velike liste trka u karijeri koje bismo inače radili. A ogromna kolekcija nagradnih kartica koje se nude za rad u knjigama menija čini ga vrednim vašeg vremena.

Kolekcija i prilagođavanje

Definitivno ćete na ovaj način moći da osvojite mnogo više automobila nego što biste mogli da priuštite da kupite u prvoj nedelji sa GT7. To je jasno. Isplate nisu posebno ekstravagantne, a troškovi nadogradnje automobila mogu biti iznenađujuće visoki za neke artikle, poput guma koje koštaju dvostruko više od čitavog MX-5, ili sistema sa 100.000 azota. Nijedna količina poboljšanih DVD plejera ne bi mogla da plati. Čak i uredne ideje poput ogromnog asortimana boja zvaničnih proizvođača koje možemo da koristimo u kabini za dizajn dosadno dolaze sa priloženim troškovima.

Međutim, GT7 ima sumnjivu mogućnost da dopunite stanje na bankovnom računu pravim novcem preko PlayStation Store-a. Zbog toga se osećam pomalo cinično, posebno kada će neki retki automobili iskočiti samo povremeno da bi kupili, a drugima su potrebne posebne vremenski ograničene pozivnice u igri za stvarnu kupovinu. Bez obzira na to, prikupljanje svakog tematskog tria automobila za knjige menija GT Cafe-a takođe otključava slatko ozbiljan kratki video koji prikazuje automobile i objašnjava njihovu relevantnost za automobilsku kulturu.

Ove vinjete su jasno namenjene ljudima sa ograničenijim iskustvom u istoriji automobilizma od mene, ali i dalje se divim naporima Polifonije da pokuša da doda kontekst zašto su određeni automobili ovde. I pored toga, dok su neke od ovih kolekcija veoma istorijski robusne i mogu pravilno da iscrtaju lozu određenih kultnih modela, neke druge sputava ograničena grupa automobila GT7 za povlačenje. Na primer, GT7 Supra i GTR kolekcije su sjajni primeri knjiga menija koji obuhvataju decenije evolucije automobilizma, ali drugi moraju da zauzmu malo više pristupa.

GT7-ov spisak automobila, koji premašuje 400, zvuči dobro na papiru, ali nakon što se uzme u obzir više varijacija istih automobila, realnost je da garaža u GT7 nije ni približno tako bogata kao što možete očekivati, a svakako ne toliko aktuelna. Uz nekoliko izuzetaka, asortiman većine proizvođača ima tendenciju da bude veći oko 2017. Ako očekujete da ćete videti dosta automobila visokog profila iz poslednje dve ili tri godine ovde, kao što je najnoviji Meklaren ili bilo koja Tesla napravljena od 2012. može biti razočaran.

Besprekorno upravljanje automobilom

Najvažnije je, međutim, da je upravljanje automobilom prilično besprekorno, i praktično svaki automobil koji sam vozio oseća se značajno drugačije od prethodnog. Retro drumski automobili se osećaju mrzovoljno i opušteno, a mogu da postanu još divlji sa nekim dodatnim umom koji se stisne ispod haube, pošto se pravilno podešavanje performansi vraća u seriju nakon njenog odsustva iz GT Sporta. Moderni sportski automobili se osećaju malo više, ali nisu ništa poput namenskih trkačkih modela, koji su kruti i drže se za asfalt kao da njihove gume imaju kandže.

U onome što se čini kao poboljšanje u odnosu na GT Sport, prianjanje ne nestaje sasvim sa litice u trenutku kada prekuvam izlaz iz ugla, a malo je intuitivnije ponovo se priključiti nakon klizanja. Imam svoje rezerve u vezi sa upravljanjem van puta, posebno kako se nosi sa skokovima, ali GT7 je neverovatan na asfaltu. Kao i GT Sport pre njega, GT7 ozbiljno peva na volanu, ali znajte da se i dalje oseća kao kod kuće na DualSense kontroleru, i nisam osetio da je to nedostatak. U stvari, postigao sam zlatne pehare u većini testova licence koristeći kontroler. PS5 DualSense haptične povratne informacije takođe ocjenjuju pozitivno pominjanje.

Pogrešni pokretni startovi i problemi sa povezivanjem

Međutim, ostaje šteta što Polifonija nastavlja da ugrožava svoju kvalitetnu vožnju tako što istrajava na frustrirajućim startovima za događaje u režimu karijere. U stvarnoj motorističkoj trci, automobili krstare usko u dva reda za pokretne startove, ali u GT7 trkama karijere, automobili su poređani u jedan niz, 50-ak metara jedan od drugog, a mi smo uvek na poslednjem mestu u trci sa 20 protivnici. Na planini Panorama, to znači da je vođa već sve uz Mountain Street i približava se seči kada pređemo startnu liniju. Jednostavno rečeno, to je daleko više od kilometra. Ove smešne prednosti znače da su događaji u karijeri manje trka nego potera za negiranjem ogromnog startnog deficita. Ono što je mistifikujuće je da GT7 ima odličan kreator prilagođenih trka koji sadrži startne mreže, tako da znamo da nema tehničkog razloga da ih nemamo. Jednostavno ih ne koristi tamo gde najbolje rade.

Počevši od GT7 na PS5, biće vam ponuđen izbor između dva grafička režima: režim performansi koji daje prioritet brzini kadrova u svakom trenutku i režim praćenja zraka koji primenjuje praćenje zraka na određene scenarije van igre. Možete se prebacivati između njih u bilo kom trenutku. Praćenje zraka može biti aktivno u stvarima kao što su foto režim, reprize i garaža, ali iskreno ne osećam da je sok vredan pritiska. Sa uključenim praćenjem zraka, kamera ima tendenciju da malo podrhtava kada se kreće po unutrašnjosti, i zapravo mislim da automobili izgledaju oštrije i bolje bez nje. U stvari, najveća pobeda GT7 u osvetljenju uopšte nema veze sa režimom praćenja zraka. Njegovi fantastični efekti doba dana okupaju fantastičan skup kola u izuzetno realističnom i uvek promenljivom svetlu. Gledajući kako oštro popodnevno sunce ustupa mesto ružičastim i ljubičastim nijansama sumraka na vrhu planine Panorama, bio sam ozbiljno impresioniran. Ometajuće je dobro. To je samo svestran paket koji odlično izgleda. Prilično mi se sviđaju manji detalji, od načina na koji se ekipe u boksu penju na ograde da bi napumpale pesnice i mahale zastavicama u poslednjem krugu šampionskih trka, do načina na koji kuke za vuču, nalepnice i jedinstveni aero delovi počinju da se prirodno pojavljuju na podešenim AI protivnicima dok napredujete kroz rang takmičenja.

Zastoj muzike i problemi sa povezivanjem

Dok je Gran Turismo Cafe pametan eksperiment koji funkcioniše, nove muzičke karakteristike GT7 deluju kao razočaranje. Naizgled velika muzička biblioteka zapravo nema ništa na PS1 i PS2 Gran Turismos, i kreće se od uglavnom zaboravnih do potpuno čudnih. Funkcija reprodukcije muzike radi kako je reklamirano, ali efekat nije posebno seizmičan ili uznemirujući. Music Ralli, u režimu arkadnog stila gde počinjemo sa određenim brojem taktova koji otkucavaju dok pesma svira i koji treba da se dopune prolaskom kroz proširenja, pokazao se kao posebno čudan fokus. Doduše, teško mi je da procenim kako će publika iz 2022. reagovati na gužvu oko numere sa klasičnim disko megamiksovima iz 1982, ali lično, ovde sam kao pakao zbunjen. Najviše razočaravajuće, za seriju sa zapečenom istorijom povezanih muzičkih numera koje su urezane u umove miliona, ovo nije bio pravac u kojem je Polifonija krenula sa muzičkim skupom. Postaje frustrirajuće blizu sa jednom od pesama na muzičkom skupu preuzetom iz uvodnog filma do Pal verzije GT5 Prologue na PS3, ali to je to. Muzički skup prepun pesama iz perioda procvata Gran Turisma, kao što je „My Favorite Game“ od The Cardigansa i remiksa „Everything Must Go“ grupe The Chemical Brothers, ili bilo koje od pesama Ash, Feeder i Lenni Kravitz koje su činile te rani uvodni filmovi i zvučni zapisi, to bi bila pametna udica. Međutim, kako sada stoji, šest dostupnih muzičkih skupova su jednostavno pomalo bizarni i dosadni.

Što je još zbunjujuće, to je jedan od jedina dva režima koji funkcionišu van mreže. Sve ostalo u režimu za jednog igrača, osim arkadnog režima sa malim izborom automobila, zahteva onlajn vezu. To što ne možete da pristupite mreži za više igrača nije toliki problem za većinu ljudi u 2022. kao što je to bilo pre nekoliko godina, ali to je još uvek nešto čega treba da budete svesni. Iako je PvP onlajn komponenta zaista bila suština GT Sporta, GT7 to ne naglašava na isti način, dopuštajući kampanji za jednog igrača da rastegne svoje mišiće. Međutim, sa rotirajućim zakazanim trkama i šampionatima, Sport režim u GT7 i dalje funkcioniše isto kao i u GT Sportu, tako da u potpunosti očekujem da će to biti slično mesto za onlajn trke.

Presuda

Uoči 25. rođendana serije, Gran Turismo 7 je više od proslave automobila. Ovog puta, na neki način, to je i samo slavlje, moderna mešavina originalnog Gran Turisma formata koji postavlja trendove sa strogim, ali veoma uspešnim fokusom GT Sporta na takmičarske onlajn trke. Ova verzija je moćna podijumska izvedba programera Poliphoni Digital, sa predivnom grafikom, fantastičnim osećajem vožnje i mnoštvom trkačkih opcija. To je najbolja serija od svoje dominantne PlayStation 2 ere. Međutim, ima nekih značajnih nedostataka, uključujući to kako nastavlja da započinje svoje trke u modu karijere sa strašno pogrešnim startovima. Njegova lista automobila više nije tako sveobuhvatna kao konkurencija, a njegov uvek onlajn režim za jednog igrača i dalje izgleda nepotrebno kažnjavajući. Ali sve je to na periferiji izvanrednog iskustva vožnje GT7, koje je poboljšano fantastičnom grafikom PS5 i intenzivnom i ukusnom povratnom spregom DualSense kontrolera.

Pozitivne strane:

  • Kompulzivna petlja za nadogradnju automobila
  • Vrući izgled i odlično rukovanje
  • Pozdravljamo GT iskustvo
  • Besprekorno upravljanje automobilom
  • PS5 DualSense haptična povratna informacija

Negativne strane:

  • Pogrešno valjanje počinje u režimu karijere
  • Ograničena lista automobila u poređenju sa konkurencijom
  • Uvek onlajn režim za jednog igrača
  • Razočaravajuće muzičke karakteristike

Novi proizvodi u kategoriji

Primajte posebne ponude

Prijavite se na ePonuda e-novosti za lakšu odluku pri svakoj kupnji.